Look at the stars, look how they shine for you

Igår vart planerna helt omgjorda. Hunkman ringer och på riktigt tvingar mig till jarlaberg på lokalhalloweenfest. Den vart ganska så failad, men David och Melvin var söta iaf. Efter en kort kväll rullar vi hem och är hemma strax innan 12slaget. 4 tjejer satt ihoptrycka i min säng och degade till Johnossi. Det var väldigt mysigt, och varmt. Sen kom min underbara fru över efter en ganska så lyckad kväll för henne och så pratade vi deep shit efter resten hade dragit. Min bästis är bäst.
Ikväll vill jag slappa. Får se hur det går.

Jag och världens bästa David i somras,  när jag får barn ska han bli gudfar.

But I crumble completely when you cry

Snart bär det av på middag ute, igen. Sen off till filmkväll, sånt gillar vi.

Raw Power


Dream until the dreams come true

Nu: Middag på Vapiano + bio. Lutar mot The Social Network. Sweeet. Spännande.


Whatever people say that I am, That's what I'm not

Arctic Monkeys maraton ikväll, sånt uppskattas! Imorgon är det beeptest + idrottsinlämning. Uppskattas mindre.
Ska nu gå och tycka synd om mig lite till, Godnat..t

Blame it upon a rush of blood to the head

åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Jag är så äckligt jävla glad. Bästis och jag bokade precis biljetter till soliga Sharm El Sheikh, Egypten en vecka i Januari. Kan det blir bättre? Tveksamt.

Hotellet är också ganska så dreggel-varning. 5+ med 8 pooler samt korallrev, berg+strand precis i närheten. All inclusive (Hello, Poolbar!).

CAN'T FUCKING WAIT! 11-18/1-2011 solar jag sönder.
Over n' out.


Ett framsteg blir ett bakslag, något måste ha undgått min blick

Nyss hemkommen ifrån bion och Paranormal Activity. Vill bara sova, vakna och gå till skolan på måndag (did i just say that?) men det lär ju nog inte gå. Godnatt?

Tonight's gonna be a good night

Största klychen med rubriken, men ungf så känns det just nu.
Hade min enda lektion på Naturprov (som gick åt helvete, vad fan vad det där för prov egentligen?!?) och sedan slutade man. Tyvärr så har istiden tagit över verkar det som, dunjackan gick på. Vinter i oktober, bara i sverige!

Ska nog ta en powernap och sen är det bara att tagga till ikväll, väääääääääääääääärt!

Friday I'm In Love


So tie me to a post and block my ears

Kort dag igen, jag börjar vänja mig. Kommer bli jobbigt med vanliga dagar sen. Imorgon slutar jag 11 också, SKÖN.T!
Drog till forum med världens bästa bästis som jag inte träffat på en heeeeel vecka pg.a av att hon varit sjuk. Det kändes smått svårt att koncentrera sig på att plugga naturkunskap och när det fanns så mycket skit att prata om, men lite studerande fick vi in iallafall.

Ikväll kan mycket ändras, typ hela vintern kan vara räddad. Spännande. Imorgon kommer också vara spännande.
Jag är taggad iaf!!!

I hope my love can blind you

Igen en såndär dag med 8.30-13.30 med bara två lektioner på 50 minuter var. Skitkallt vare iaf, stod t.om att det kanske skulle börja snöa. INNAN höstlovet ens. HÖR NI HUR SINNESSJUKT DET LÅTER ELLER?! Ska protestera och gå i shorts till skolan. Bara för att..

Imorgon har jag bara en lektion, tack och lov vet jag om det iaf. Men fick iaf träffa och ha en liten pratstund med världens bästa Kevin idag på 1 av 3 håltimmarna. Har inte träffat honom på megalänge. Bra grabb där. Sen spelade vi monopol i x-antal timmar. Pontus fuskade och jag vann, egentligen.

Megasupertaggad på fredag, it's gonna be a good night.


I Should Listen.


Vilken färg har själen, älskling?

Kom till skolan 9.40 och fick reda på att historian var inställd, vilket betyder att nästa lektion började vi typ.. 13? SOOOFT. Men orkade inte gå hem medans, så lallade runt i Nacka Gymnasium med mina klassisar och lekte coola. Sedan började vår enda lektion för dagen, som vi skrev vykort på. Ni hör ju själva ungefär hur värt det låter..

Lunch i forum med världens sötaste Louise vart det efteråt iaf. Vi pratade i x-antal timmar, det var väldigtväldigt behövligt. Kändes sköön...t.
Nu ska jag chilla lite till, gjorde det innan, men vart inte riktigt klar.
Senaste dagen i vecka imorgon dåra. 16.30 fan vad niiiiiiiiice.


Det finns inga ord


Nobody said it was easy, no one said it would be this hard.

Oh take me back to the start

Never look back cause we've come so far


'Cause all we are, is all we are and there's no reason why
'Cause all we are, is all we are, don't let it go to waste
Don't you let it go to waste
Don't you ever go away

Wolfmother - Caroline

I believe in anything that brings you back home to me


True Story

Where do we go when we go from here?
Feels like a circle around me while I wait for more
Know that I wanna know where I follow you
Don't wanna go down the street where you once came from
And I wanna know

What's the point of doing anything?
If you'll never notice?
I would sit and wait for you again


I've been breaking my back with the weight of your heart.

Jag är taggad. taggad. taggad. taggad. Ha en bra kväll everyone.

-




Jocke Berg, you got it right.

En ensam kvinna söker en man
Svar till: Hjärtat talar sant
En pessimist i sitt livs form
Jag vädrar blod, det luktar sorg

En utomjordings kärlekstörst
En undran vem som svek vem först
Ät fett och socker tills du spyr
Eller blir en fyra-tonsmartyr
Sälj dig, sälj dig dyrt

Ett långfinger åt döden
Vi gick över lik
Och skylta' med vår kärlek,
vårt rika inre liv
Men plåtarna till himmlen var slut när vi kom dit
Och priset vi betalat för att klassas som elit
Var att vi blev som dom andra
Vi blev som dom andra

Och vi kommer inte längre
Vi är tillbaks på noll
Men ingen kommer sörja
Vi har spelat ut vår roll
Vi glömmer hela skiten
Det betyder ingenting
Vi skulle kommit längre
Men räckte inte till
Vi blev som dom andra

Om himlen finns så är jag förlorad

Var på bengans och träffade håkan hellström. Vi är lite sådär homies, gjorde en ganska så seg dag lite bättre iaf.

du är ånga.

Jag är inte bra på att skriva texter, sånnahära fina och vackra texter som man alltid får se på bloggar, böcker osv. Sånna som verkligen berör, men ändå så känner man igen sig i dem, och önskar att man också kunde utrycka sina känslor genom ord. Jag beundrar verkligen låtskrivare, författare och personer som bara är så otroligt begåvade att de kan få in sina djupaste känslor och tankar i en text.

Vill kunna skriva så. Vill kunna skriva så att personerna som läser det påverkas. Vill kunna skriva så att man känner det jag känt. Även om det bara är en liten del. Vill skriva så att det kommer fram hur en minsta lilla sak kan göra så stor skillnad, hur det kan förändra allt och hur det kan dra fram så mycket man inte visste man kunde tycka, tänka och känna. Så istället för att ge mig på att skriva något som antingen låter förjävligt, eller kanske i framtiden lär att hata, skämmas för eller bara ångra så försöker jag inte ens. För det är inte jag. Det är inte jag att sitta och skriva djupa meningar om hur allt suger och så vidare. Jag har aldrig riktigt varit bra på det. Att uttrycka mig så meningsfullt.

Ser det hela tiden runt omkring mig, folk som bara häller ut sig känslor genom att rita, skriva, spela instrument, sjunga, allt möjligt. Inget har riktigt passat in på mig. Därför låter jag låttexter uttrycka det åt mig. Det finns inget jag känner igen mig mer i, Känner mig mer som hemma än just vissa låtar som bara känns så himla rätt. Kent är bra på det. Bra på att få det att kännas sådär rätt.
Funkar då man vill känna sig varm och fuzzy och sitta och le som en dåre för sig själv. Funkar då man vill ligga i sin säng, med gardinerna nerdragna med hörlurarna i.

Så för den här gången, och förmodligen många gånger till så överlämnar jag det till de som kan sin skit. Bara för att de gör det så himla mycket bättre än jag någonsin kan tänka mig att jag skulle kunna.
Ett framsteg blir ett bakslag
Någonting måste ungått min blick
Objekten under radarn
är de som skapar myter som
slår hål på en orättvis värld
Jag önskar du var här

men ingen är där
när jag vänder mig om...

Jag vet du menar allvar
Nånting måste undgått min blick
Dödligt giftigt allvar
Sméstans tegelarmar sträcks
mot molnen
Där charterplan möts
de viskar hålen
i himlen ska blir vår död
finns nästans inga kvar längre..

men ingen är där
när vi vänder oss om
Jag undviker så skickligt
ämnen som leder någonstans.


Over my dead body

Av 2,500 låtar som står på shuffle kommer "Go to sleep" upp. Jag tar det som ett tecken. Natti.

Hate was just a ledgend


Interpol - Lights

Bra uppdatering känner jag. Idag har jag softat. Så, där har ni det, sammanfattningen för dagen.
Imorgon slutar jag 16.30, alltid lika nice. Ska testa och sova om någon minut eller timme. G'night.

Fuck Yeah

David
  asså anna, i vanliga falla hade jag sagt nej tänkt på mitt prov imårn att jag måste plugga men imårse vaknade jag med en inställning att jag ska vara impulsiv så va fan varför itne??


I got a big fat giant hole to fill


åh om jag hade varit där då...

0

Du är tunn som luft
Du är nästan perfekt
Du gör mig lugn när alla ljusen har släckts
Bara en sekund då är jag nästan perfekt
Du gör mig lugn, Jag klär i din andedräkt
Du gör mig lugn, Du är nästan perfekt

Om jag förlorar dig
Så fölorar jag synen
Om jag förlorar dig
Då har jag ingenting kvar
Förlåt mig men du är allt jag har

Don't Panic

Kanske dags att skriva lite eheh?
Igår vart lyckad, Calle Lungbergs som styrde, och även om kvällen var konstig, impulsiv, spårad, lugn, störd, mysig och iskall så var den rolig på något sätt.
Många frågetäcken men ändå leende efter igår. Jag är nöjd iaf.

Ikväll är det fortfarande oklaaaaaaaart, men jag är taggad på att vara social. Baksmällan håller på att försvinna, detvillsäga.
Frugan är påväg hit, och sen ska vi nog röra på oss in till staden, så långt vet vi.
Kanske träffa söder crew och se vart vi hamnar. Simma lungt.

I see the new moon rising

Wolfmother äger
Imorgon är det torsdag
Idag hade jag origentering, det var..kallt
Jag vill sova/duscha/träffa min fru osv. 

Det räcker för uppdatering for now.

Stranger Things Have Happend


Come on see the mind's eye, we can find it if we try

Vid 20 tiden igår började jag ge upp hoppet om att något skulle hända. Men sen ringer frugan, och sen var det bara att börja tagga till någon fest i boo. Utan förväntningar, men jävligt taggad går vi på bussen och där möter på söder-crew som de numera kommer kallas (Hunkman, Sami, Simon, Luca) + frida. Kom dit med tanken om en vit kväll, någongång några timmar senare virrar man hem, lyckat i guess. Jävligt konstig kväll nu när jag tänker efter. Värt.

Wolfmother spelas för fullt och snart ska jag träffa F igen, kom på nyss att jag träffar henne varje dag i veckan. Haha.

I don't want you to adore me, I want you to ignore me

Musiklista wöwöwö

1. Vad lyssnar du på just nu? Muscle Museum - Muse
2. Nämn en låt som gör dig ledsen. Stranger Things Have Happend - Foo Fighters
3. Vilken är världens mest störiga låt just nu? We Speak No Americano.
4. Favoritband/artist, of all time? Omöjligt att svara på, Men Radiohead, Muse, Kent, Johnossi skulle jag tro.
5. Band/artist du nyligen upptäckt? Arctic Monkeys, Dock lyssnat på de ganska länge men redan nu verkligen lyssnat
6. Bästa kvinnliga röst? Maja ifrån The Sounds
7. Bästa manliga röst? Oj vad svårt. Kanske Thom Yorke/Matt Bellamy? Eller John Engelbert.
8. Vilken musikstil lyssnar du mest på? Rock/Alternative
9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad? The Kooks
10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig? Radiohead & Kent
11. Senaste konserten? Hoffmaestro & Chraa
12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu? Wolfmother, Kent och Arctic Monkeys
13. Mest hatade bandet/artisten? 50 cent
14. Har du träffat någon känd musiker? JA!
15. Om ja, vem/vilka? Erik Hassle och sedan T.om haft en liten pratstund med John och Ossi!
16. Senaste låt du hörde på radio/cd etc? Kommer inte ihåg senaste gången jag lyssnade på radio..
17. Vad tycker du om klassisk musik? Det kan funka.
18. Vad tycker du om countrymusik? Country har jag svår för.. Folk däremot!
19. Vad tycker du om death metal? Kan finnas något bra.
20. Vilken låt lyssnar du på nu? Open Your Eyes - Snow Patrol
21. Lyssnar du på musik på främmande språk? Jadå, Engelska och Norska har bra skit.
22. Om du var ett instrument, vad skulle du vara? Gitarr eller Trummor?
23. Lyssnar du på radio? Väldigt sällan
24. Gillar du Mtv? Pinsamt att de ens får kallas Music Television när det enda som visas är skit.
25. Gillar du Ztv? Finns det fortfarande?
26. Vilken låt beskriver dina känslor just nu? Pärlor - Kent
27. Låt(ar) som beskriver ditt liv? Lost Art Of Keeping A Secret - Queens Of the Stone Age, Without You, I'm Nothing - Placebo ft. David Bowie
28. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu? Kasabian, Haha näe.
29. Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen? Brandon Flowers, Ossi Bonde, Ryan Pecknold
30. Favoritfilm soundtrack? Pinsamt, Men twilight Soundtracken har äckligt bra låtar.
31. Vad lyssnar dina föräldrar på? Mamma har jag gett upp hoppet på, men pappa är grunden till min musiksmak, så bra!
32. Vad lyssnar du på precis nu? White Unicorn - Wolfmother
33. Använder du bandtröjor? Ja! de är som mina barn.
34. Ska du på någon festival i sommar? JA!
35. Topp tre favoritband? Kent, Radiohead, Muse
36. Topp tre mest spelade låtar? Oj svårt. Jigsaw Falling Into Place - Radiohead, Don't Panic - Coldplay, Kent - Mannen i Den Vita Hatten (16 år senare)
37. Mest överskattade band just nu? Florence + The machine..
38. Bästa skivan någonsin? Åh jävlar vad omöjligt. Origin Of Symmetry kanske. Eller någon med Radiohead.
39. Din första egna skiva? Ingen aning, något lame antar jag.
40. Ditt bästa musikminne? Muse på Hovet. Annars Coldplay på stadion eller Cut Copy på Emmaboda i sommras.
41. Hur många låtar har du på din iPod? 2500
42. Är du medlem på något musikcommunity? Haha för många.
43. Vilken låt lyssnar du på just nu? Memory Serves - Interpol
44. Den bästa låten som någonsin skrivits? Let Down - Radiohead
45. Senaste STORA bandet du såg? Hoffmaestro? Annars Crystal Castles
46. Vilken blir din nästa konsert? Johnossi i November, om inte något impulsivt innan.
47. Lyssnar dina bästa kompisar på bra musik? Inte alls många, men några få. Mest killarna dock.
48. Hur många riktiga skivor äger du? 1-2. Pinsamt..
49. Hur många singlar äger du? Ingen aning..
50. Vilken låt lyssnar du på just nu? Lazarus - Porcupine Tree

RSS 2.0