Shallow Grave


The Gardener

Laddade precis ner (kanske lite för många) bra plattor. Fick bli 2-3 skivor var av bl.a The Doors, Led Zeppelin, The Strokes, The National och Tallest Man On Earth.  

Sånnadära man vetat om och lyssnat på sen månader och år tillbaka men aldrig riktigt tagit tiden och verkligen lyssna igenom. Skiva för skiva. Låt för låt. Så ikväll ska det vara mitt mål, Att lyssna igenom en del av all denna grym musik som finns där ute. Även om svenska plugget sitter och gnagar i bakhuvudet, så förtränger jag det. iaf för en liten bit till. 

Ikvälls mission: The National och Tallest Man On Earth.


Open your arms, baby, let my love come running in


skulle ge rätt så mycket för att höra de köra den här covern live i sommar. tänk detta. en sommarkväll, på stadion. lycka.

Cosmic Egg


White Feather


Soul Kitchen


ge mig en sånhär.


Jag har en vän, en underbar och trofast vän


Min fina vän som jag kan ligga och prata in till morgon med, springa igenom en storm mitt i natten, skrikandes av lycka. En vän jag kan sitta på en buss mitt i skogen i värmdö och sjunga ut kent låtar så högt vi kan, bara för att bussen är tom, bara för att vi kan. Äta chokladbollar tills vi spricker. Sitta i timmar och diskutera det vi lever för. Sjunga med och gråta till Unfinished Business, och känna lyckan bubbla inombords då ens idoler uppträder den för en, bara några meter ifrån. Leka groupies med kända bandmedlemmar. En såndär vän man kan sitta och göra planer med för ett halvår fram, bara för att man vet att inget kommer förändras tills dess.


All I see is peaceful lights drawn away from me

Jag borde verkligenverkligeverkligen plugga. Prov imorgon. Och inte vilket prov som helst, Matte jävla B. Ovärdaste kursen på hela gymnasiet. Äkta fuckmylife känsla på det.

Tröstar mig att imorgon vid exakt den här tiden är jag på Cirkus och ser Interpol live.

Interpol - Lights

Violence Of The Sun


How come I end up where I started, How come I end up where I went wrong


-

coola tjejer som är ute fett sent osv..........
med det det sagt, jag och louise rullade precis frusna hem.. säääääääängen. nice natti varmdö e nize

Wolfmother




So get off your low, let's kiss like we used to


en av de bästa kvällarna i mitt liv.

Honey, Sometimes love needs getting a little rough

White Lies var... för bra för ord. Bättre än jag någonsin kunnat förvänta mig. Kommer leva på dethär lyckoruset i ett bra tag. Berättar mer sen. Nu ska jag gå och vara lycklig.

RSS 2.0