Lights on the hillside, don't take me this way.

Jag och Jesper köpte nyss White Lies biljetter. Åh så jag är taggad.

Nu: Börja skriva engelska-talet. Som förövrigt ska redovisas imorgon.

Tell me your secrets, ask me your questions

Orkar inte berätta om allt som hänt under "bloggpausen" eller vadfan man vill kalla det. Utan kör på från och med nu istället.

Har pluggat naturkunskap och hängt med min fina vän Elvira hela dagen, imorgon är det prov och sen en skuld(nästan)fri helg. Denna helg kommer bli bra, känner det på mig.






bilder från en bra kväll hemos Josse. Höstlovet '10 var ändå rätt så jävla bra.

Grohl


This is bigger than us



White Lies senaste singel. Låter otroligt lovande! 17 Januari, komsi.

Vill du ha mig? Nu kan du får mig så lätt

Åh Håkan.

Jag tar tillbaka allt dåligt jag sagt om Sir. Håkan Hellström. (typ, överskattad, skit, dåliga texter osv.)
Blivit lite som Kent. Kommer ihåg den tiden då jag avskydde dem. Oj hur naiv jag var.

...fast Lars Winnerbäck hatar jag fortfarande. Fördommar är kult.

vi går ut och brinner upp i natten, och skyller allting på våra fyllehuven


A monkey needs to dance, and so do you.

Efter massa klagande från Ludde så gör jag nu ett försök till att skriva, vi får se hur det går.


Berättade aldrig om hur Johnossi var ser jag nu också.. Well, det var underbart. Helt magiskt.
Så som de flesta av deras spelningar brukar vara. Men den här var något extra. Går liksom inte riktigt att sätta fingret på det.
Kan ha varit den grymma setlisten. Både No Last Call, Social Flu OCH Press Hold. (Sofia, bara jag som undrar om det hade något med våra önskemål sist att göra? heh he) Publiken var galen också. Riktigt jävla taggade var dem! Och efter en heldags köande, som tack och lov var innomhus, var staketplats längst fram rätt så givet.
De öppnade med Mavericks, såklart. Men med ett vitt skynke framför, och precis under min favoritdel av låten live, då låten drar igång och gitarren, trummorna och ljuset goes nuts släpps skynket och, no joke, golvet skakade av alla som hoppade. Får rysningar av att bara tänka på det.. 
Tafsa på John fick jag också göra, när han ställe sig med ena benet på staketet. Mums. Och våra drömmar blev uppfyllda då han stage-divade. ååhå.

Alex blev sen också uppdragen på scen under sista låten och fick stå mellan John och Ossi när de bugade, och sedan fick följa med backstage. Finns det några mer underbara killar än de? Typ uppfylla någons drömmar bara sådär. Fick t.om träffa de lite snabbt efteråt. Bra kväll, dvs. Hade blåmärkerna på knäna, armarna och revbenen som påminnelse, ifall jag glömde att kvällen hände, liksom.

Inget speciellt märkvärdigt har hänt efter det, var på bio igår med Felicia, Louise, Sofia, Johan, Melvin, David, Adde och såg Due Date. Förjävla skön film. Bra Soundtrack hade den också, Wolfmother, Pink Floyd, Band Of Horses, Fleet foxes. Bra skit.

Rullar snart in mot Hammarby Sjöstad, Karro 17 år måste firas stort!


He was like "As far as being young and wild, I am up for what ever"


John under spelningen på Cirkus, Tagen av mig.

Blev ändå hyfsat bra med tanke på att den var tagen med en rutten digitalkamera..

Still i'm struggling through the wintertime


I'm running out of breath, I will come here no more

Kanske skriva lite.. Maskeraden hemos nadja var megalyckad, förutom lite grejer mot slutet som förstörde kvällen lite. Men annars hade jag kul! Dagen efter bjöd Sofia på tjejmiddag och filmkväll. Jättemysigt det med, sånna kvällar BEHÖVS.
Imorgon är det Johnossi på Cirkus, och en heldag av köande på dagen.
NI ANAR INTE HUR JÄVLA TAGGAD JAG ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR. Kommer äga sönder.


I don't ever wanna feel, like I did that day.

Take me to the place I love, take me all away.

Red Hot Chili Peppers är bra skit. Jättebra skit.

Igår styrde Melle chill, som senare blev till smått fest. Men jag klagar inte!
Varit och tagit hand om små äranden med frugan i stan idag. Några hundra lappar och mysig lunch senare rullar vi hem. Nu är hon på träning och jag väntar in henne genom att knarka itunes. Sen blir det off till en fest i nacka den här gången. Även om jag känner att en hemmakväll inte skulle sitta så fel så får jag väl åka och se hur det blir.. En vit kväll blir det nog.. tror jag.

Din dröm är min nu..



Så länge hjärtat mitt slår
Så minns jag dig när, du stack ett hål i min Kevlarsjäl

Och så blev du mitt sår, och jag blöder ihjäl
Kom gör ett hål i min Kevlarsjäl

Kent - Kevlarsjäl

Where do we go from here?

Bra uppdatering är ju.. nice. Lite kort om höstlovet hittils:

Lördag: Hanna styr så vi drar dit ett glatt gäng, var trevligt men mer folk skulle inte skadat.

Söndag: Glada gänget samlas igen och denna gång drar på bio och ser Saw 3D och blir ärrade för livet. De som gjort Saw är ju helt sinnesstörda. Ingen frisk människa kan komma på så kreativa sätt att tortera och döda folk på..  Lite smått darriga senare drog vi hemåt. Elvis följde med hem till mig och vi var modiga..re tillsammans, mysig natt. ehehe.

Måndag: vi vaknar vid 13, sätter på datorn och sätter på johnossi. Taggar sönder hela dagen. Drar ner till forum en snabbis och äter middag. Sedan upp igen, börja tagga igen och sedan vidare till Josse's place då bruden styr megafekke.
Det var förjävla roligt. Det roligaste på länge, faktiskt. Vi var sjukt taggade innan så det skulle vara typiskt ifall allt failade. Men nejdå. Folket var sköna (alltså lite olika än alltid) alla var på deras bästa partyhumör och alla var sådär perfekt fulla. Precis en drink ifrån däckmode.
Fanns ett tag då de flesta var samlade i vardagsrummet, folk stod på stolar, på soffor, soffkanten.. ja överallt. Och bara sjöng (alltså skrek) med i låten allt vad det kunde. Typ nästan överröstade musiken. Tror folket tog i mest under Love The Way You Lie. Det gjorde jag och Felicia iaf. Den har blivit lite som vår låt.
Bla. Då, Just den stunden var allt så bra. Länge sen jag kände att livet bara var så himla underbart.  Tror jag log igenom hela kvällen.. Somnade med ett leende på läpparna gjorde jag iaf.

Tisdag: Vaknade någongång vid 11. Degade lite och bestämde mig för att ladda upp bilderna från kvällen innan (200 sammanlagt) Att tagga 100+ bilder och få 10 notifications/minuter medans är ju mindre soft. Men man tar smällen för bilderna är bara för epic. Postar de nog i ett annat inlägg imorgon eller något.
Sen middag på Vapiano med världens bästa mamma, och sedan direkt hem till le wifey.
Vi såg Dear John. Fyfan vilken överskattad film.. Jag som hört så mycket bra om den. Hoppades verkligen att jag skulle få gråta... typ lite sådär Into The Wild ångest man fick vid slutet. Men nehepp. Och några timmar senare sitter jag här och lyssnar på Interpol. Längtar redan.

See your confidence flushed down the drain


Bilden tog Rebecka på senaste spelningen (södertälje) då hon hade fotopass. Också samma kväll vi fick gå backstage.. det var en bra kväll..

Idag är det exakt en vecka kvar till sista Johnossi konserten för oss iår.
Känns lite sorgligt fastän jag är megataggad. Inget mer Johnossi och längta till? Låter ju förjävla knasigt.
Kommer kännas tomt. Men får vara glad för det vi får, som förmodligen lär vara den bästa spelningen för iår också. 

Våra favorit John och Ossi har gått på repeat hela dagen nu. Elvis och jag sitter i min sängmed datorn och en megafet täcke och taggar/degar. Igår vart det Saw 3D. fyfan.... ingen vågade sova själv.
Ikväll styr Josse. KULT.
Vi är taggade.

RSS 2.0