It was a long and dark december. From the rooftops i remember, there was snow.

Galet otaggad på att skriva som ni kanske har märkt. Kanske händer något roligt i helgen som ändrar på det?

Hur Jag Fick Dig Att Älska Mig

kentkentkentkentkentkentkentkentkentkentkentkentkentkentkentkentkent


One of us is wasted

Lunchade i forum på Ill Piatto efter skolan med Felicia, Frida och Ronja. Mysigt vare! Vi planerade helgen lite och snackade ganska random shit för det mesta.

Det är nog det enda värt att nämnas som har hänt under dagen, Skolan fram till 16.30 var lite mindre roligt.
DUSCH NU! Sen kanske jag borde kolla igenom historian. Kommer dock förmodligen inte göra det.


Jag kan inte ens stå när du inte ser på

Kom hem nyss. Jobba suger, det är bara att tagga till en till skoldag imorgon. WÖWÖWÖ


Veckans: 26 September


Money Never Sleeps

Igår var Jesper snäll nog att bjuda på fest. Vi hade roligt! Och det är nog det som räknas. Karma är dock en bitch, och man får betala för det idag. Men man överlever.

Mitt mål för dagen är att röra mig så lite som möjligt från sängen, samt att äta så mycker glass som möjligt. Lyckad söndag!

Come on skinny love

Igår vart inte som planerat, men det slutade bra ändå.
 Vi bangade på festen i boo i absolut sista sekund, och vem vet. Kunde varit sjukt roligt, kunde varit sjukt tråkigt. Men ingen var taggad ändå, så vi sparar allt och kör ikväll istället!

Vi hamnade istället i stan, promenerade lite och sedan på 60 med ett skönt gäng. Kom hem strax efter 1 slaget och somnade ganska direkt. Nu är jag redan taggad inför ikvälll! Whaaaaaaadup?

It doesn't matter who you are

Känner att jag är helt tom på inspiration, lust att skriva, något att berätta om, just nu.
Och då är det nog bäst att jag inte skriver något alls än bara massor med random endless babblande. Så nu blir det korta, tråkiga och most likely låt-relaterade inlägg ett tag framöver.

Men imorgon är det fredag, deeet vill säga helg! Så man vet aldrig, helgen kanske bjuder på något att berätta om på söndag/måndag.
Update: Ps! så har fb laggat hela kvällen, och jag känner mig handikappad. Godnatt.

Min vän David

 David
va i hissen och dansa sen öppnades dörren och jag sluta dansa, så va de hon så jag sket it å satte på musiken samtidigt som hon sa hej så jag va inte säker på att hon sa hej och fortsatte dansa :P:P

 Me
hahahah varför dansade du i hissen ens?

 David
Va fan ska man annars göra i hissen


3's & 7's - Queens Of The Stone Age

Stressa. Skola. Linus. Jobba. Hem. Duscha.
Det är typ vad min dag gått ut på, segt som fan.
Hoppas verkligen skoldagen imorgon går fort, är förjävla skoltrött redan.

HAIR kan förövrigt vara den sämsta film jag har sett, Jag som älskar musikaler lix. fast ne


When you get what you want, but not what you need

Skriver bara för skrivandets skull.
Min dag har varit riktigt ohändelserikt. Skola från 9-16.30 var lika segt som det låter. Åkte hem en snabbis och sen in till stan och åt middag med syster min. Kom sen hem, satte på datorn och iTunes kort därefter. Och några timmar senare, och jag sitter på exakt samma plats.
Måste verkligen börja göra något vettigt med mina dagar innan jag blir en såndär tråkig, osocial människa.

Imorgon börjar jag och Mathilda jobba iallafall. Spännande att se hur det går.

Everybody knows you're insane

Meeeen jag vill inteeeeeeeeeeeee plugga.


I want to show you all my love, I want to be the only one


Since We've Been Wrong

Fikade med underbaraste Rebecka i Sickla idag. Satt vid Esspresso House i över 2 timmar och pratade om random shit. Hur härligt som helst.
Känner nu att jag borde ta tag i plugget och göra något vettigt, men kommer förmodligen inte bli av. Söndagsångest suger.


When you're talking to me, you see right trough me

Kom nyss hem från ett iiiiiskallt stan. Blev filmen Grown Ups med frugan. Vi var sugna på att skratta och den var ganska så perfekt för det.
Promenerade till söder efteråt, kollade läget där men kände att tröttheten tog över. Så vi begav oss till slussen och tog bussen hem. Man uppskattar verkligen sin varma säng och duntäcke sååå mycket mer när det är nästan som minusgrader ute.

Nu ska hörlurarna på och chilla de sista timmarna kvar på helgen.
För imorgon är det söndag.. Jag hatar söndag...

Dance Little Liars

Så läskigt bra, Arctic Monkeys - Humbug


2+2=5

Jag valde Sam för att undvika naturämnerna. Sitter nu på en Naturkunskap B lektion.. wtf?

Every house is not a home

Gossip Girl S04E01 är nerladdat, syster och jag har packat in oss i sängen. Äckligt tjejigt.
G'night.

Roksolana Pilhagen, vad jag inte skulle trott det här om dig..


Hur gulliga som helst. ge mig det!

Ode to LRC - Band Of Horses


Today I'm wearing this.

No escape in gravity


Because everybody here's got somebody to lean upon

Skolan var seg som fan, Har aldrig gått så segt på en mattelektion, tog runt 20 minuter för ett a/b tal.
Efter skoljäveln var slut drog några homies från SA2 till staden och åt tills vi dooooooooooog. typ. Sushibuffe är det bästa som finns.
Efter det var det teater. Teatern sög, förvånande?
Har fortfarande Pontus armband, den är min nu.

Vad annars. Mitt humör har varit stört idag. Hittar positiva saker som jag borde glädjas över hela tiden, småsaker hit och dit. Men av någon anledning har det inte gjort mig glad.. Eller visst, glad har de gjort mig, men det har inte varat. Känns som att jag borde vara deppig, att livet suger just då, fast än jag inte kan sätta fingret på vad det är som gör att det suger.

Skönt att man har sina vänner som iallafall uppskattar mig för den jag är, och gör mig glad även i det här humöret. 
De är ganska så guldvärda.

Kan inte sluta lyssna


Gick på repeat idag, nästan hela dagen på iPhonen, och nu på iTunes. Förjävla bra.

Veckans: 14 Sept.


I don't want to walk on worried ground

Fikade på barista med världens bästa efter en lång skoldag, slutade 16.30. Segt som faen, skönt dock att sista lektionen är Hälsopedagogik som alla som går/gått i Nacka Gymn. vet är den chillaste ämnet i världshistorian. Idag pratade vi liksom känslor..i en och en halv timme. Ganska soft enligt mig, deep shit kan vara kul ibland.

Har egentligen shitloads med plugg, läsa lite i Hamlet, läsa i One flew over cuckoo's nest, skriva Naturk. Labbrapporten, men har massa nytt på iTunes + FG på tv. Plugger förlorar.
Imorgon ska SA2 se på teater på kvällen, får se hur fan det ska gå.

bästavän


Bas Riff - Kent

Vad som en har gjort mig elak, feg
Vad som än har hänt är allt mitt fel
Vad som än gjort mig vänlig, ren
Allting är för sent


Just because I don't talk to you, doesn't mean I don't miss you


Awake My Soul

Ifall allt går som planerat (vi håller tummarna) så får jag ett väääldigt gott besked imorgon. SOFT!!
Började annars dagen med att försova mig en timme, regna gjorde det också. Som fan.

Mamma kommer hem snart, har gett henne order att köpa hem glass och banan.
Typ.. dagens höjdpunkt? Pretty much.


If I could be who you wanted, all the time

Bloggar för första gången under helgen, och för första gången på nya datorn. That's right. I eftermiddags tog jag och fader en trip till Media Markt och inhandlade en brand new dator. Det var på tiden..
Fick bli en vit/grå Sony Vaio med ganska så stor skärm. 15,6". Ganska nice ifall ni frågar mig.. Det jobbigaste är nog att det är Windows 7, som är förvirrande som faaaaaaaaaaaen.
Allt är jätteovant. Allt som brukade bli som flikar längst ner i rutan är nu som ikoner som samlar olika mappar. Låter t.om förvirrande när man ska förklara. Håller på att ladda över musiken till datorn, tog 33 minuter. Segt.

De är bara att sätta igång att ladda ner program nu, itunes och msn är klart. uTorrent next!

Härligt drag vare iaf.


Why god? Why?


Rip..


Nobody said it was easy, Nobody ever said it would be this hard

När man blir taggad av tanken att sova på en fredag, då är det illa..


Vi skulle kommit längre, men räckte inte till.

Är betydligt mer taggad. Kan ha varit pg.a den 3h powernap.. Hursom. Sitter klar och lyssnar på Kent. (bara jag som blir taggad av de?) felicias träning är slut när som helst och då ska hon stressa (tehhe) hem och fixa sig. sen ska vi möta tjejerna i slussen lite innan 22. tagg? JA.

Stranger Things Have Happend

Sitter i soffan, One Tree Hill i bakgrunden, naturgodiset inom räckhåll och Band Of Horses biljetterna liggandes brevid.

Så fort Oth är slut är iTunes redo att ta över. Ikväll är det Nacka Gymns. Insparksfest. Alex Moreno ska tydligen spela.  Är dock inte på den mest positiva andan...Spännande att se hur det slutar.

For Annabelle

Sofia är världens bästa. 21 februari blir det Band Of Horses på Annexet. TAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGG!!!

Okej. vad har hänt idag? Ingenting egentligen, skolan rullade på, införskaffade Insparksfest-biljetter efter massa om&men. Så imorgon kör NG på!
Sen vart det staden med Mommy dearest. Lite höstkläder passade liksom sådär bra. Nu sitter jag med två av mina tre älsklingar här i livet,
iTunes och Naturgodis. Feels good.

Infinite Arms

Band Of Horses i Februari. JAG VIIIIIIIIIIIIIIILLLLL
Jag Vill. Jag Vill. Jag Vill. Jag Vill. Jag Vill. Jag Vill.

Suger att inte ha några vänner med ungefär likadan musiksmak som sig själv, eller några som ens i huvudtaget är beredd att så kallad "slösa" pengar på konserter. SUG!

Day & Age

Nollning. Jag är mer slutkörd än ettorna. Fast soft ändå. Fryser gör jag också..
Godnatt♥

Heaven aint close in place like this

Har Svenska B och jag och fröken Rudén försöker desperat skriva på vårt arbete om Vesalius (Who the fuck is that? liksom?) Går ju mindre bra. Men efter den här lektionen slutar jag. TJO

Vapen & Ammunition

Och vi kommer inte längre, Vi är tillbaks på noll.
Men ingen kommer sörja, Vi har spelat ut vår roll.
Vi glömmer hela skiten, Det betyder ingenting.
Vi skulle kommit längre, Men räckte inte till.
Vi blev som dom andra

100 Bästa Banden. Ever.

Vad gör man en seg, bakis söndag? Man gör Playlists.


I en sång för vår elit

Historia B. Fuck vad nice det låter, right?
Att ge sa2 datorer kan ha varit de dummaste skolan någonsin gjort... Och de har gjort ett bra antal dumma saker.
Tiden rullar aldelles för sakta och det har gått 10 minuter men känns om 2 timmar. Bara 1h och 20 minuter kvar. fml

Sedan slutar jag för dagen! 13.45 för en fredag och för vårt schema är otroligt bra. Sen blir det off till stan med Linn för penga-slösande. Ikväll ska det mysas med några mysbarn, får ta't lungt för imorgon kör vi all in.

One opportunity to seize everything you ever wanted. One moment, Would you capture it or let it slip?

Kom hem för ett litet tag sen från stan, Träffade söta Sofia och fikade, allitd lika roligt att träffa henne! Skolan rullar på som vanligt, inget för seriöst än. Dock smått beslutsångest ifall jag ska gå på Insparken eller inte.
Jag funderar ett tag till...
Men Italienskan är inställd imorgon, och Fredag + Sovmorgon låter inte alls fel.


Risky Business II

Såg att Ludde gästbloggat. Finfint! Däckade dirr när jag kom hem idag, men de var skön.t!
Har planerat klart helgen nu med frugan, JAG ÄR TAGGAD! Kommer bli grymt. Sovmorgon imorgon också, slappt som satan. Känner verkligen att jag har ingen jävla ting att skriva om, helt blankt är det i mitt huvud nu.

Eller jo, kan berätta att som första uppgift fick i Svenska B fick vi att skriva en liten kort text om ett sommarminne från sommaren som stod ut mest.
Jag skrev om att få träffa mina idoler, männen i mitt liv, rockgudarna, ja, Johnossi har många namn.
Fick tillbaka det häromdagen med en liten respons. Min svenskalärare  som aldrig riktigt gett beröm så överdrivet mycket skrev att texten rörde henne och att det fick henne att känna som jag kände fastän hon aldrig ens hört talat om bandet, och att hon förstod verkligen att de är mer än bara ett band för mig, att känslorna verkligen kom fram i texten.

Att läsa det hon skrev gjorde min dag, min vecka.
Bevis på att resultatet verkligen gör skillnad när ämnet är något som står en nära.

Itunes rullar på som vanligt och snart är det däck-mode. Natti

Ludde gäsbloggar!! Bra, typ?

Måste ju bara börja med att säga att Anna vår kära panna har typ 50 läsare om dagen, skaffa er ett liv folk!
Senså har  ju Anna skaffat sig en fru, så ledsen pojkar ni kan glömma bort henne..

Gästbloggarn misstänker att Anna har tvingat den snygga bruden till vänster att ingå ett äktenskap med henne..

I Annas liv händer det förövrigt inte mycke, hon steeeeker på! I eftermiddag ska hon gymma, fan va duktigt jobbat!

Over and out.
//L

RSS 2.0