Calls me up on the phone, tells me all the ways he's gonna mess me up

Halva natten och för det mesta på morgonen idag var hemsk, hemsk.

Jag brukar aldrig komma ihåg mina drömmar, drömmer säkert väldigt mycket man det händer knappt att jag vaknar och kommer ihåg de.
Det som händer ännu mer sällan än det är att jag får mardrömmar, tror aldrig jag haft en sån hemsk dröm att jag vaknat och varit ledsen/rädd.
Kan ha hänt att jag blivit ledsen över att märka att drömmen jag haft inte var verklighet, men det är en annan sak..
Hursomhelst, Inatt/Imorse drömde jag en hemsk mardröm. En sån som man vaknar, glömmer bort den halvt, och sedan kommer ihåg allt igen och känner att man knappt kan andas, följt av en flod med tårar.

Folk som känner mig bra vet att jag är inte den bästa personen på att visa mina känslor, antar att det har någonting med att jag inte vill visa mig svag.. Då är det aldelles för lätt för folk att utnjytta det.

Brukar för det mesta bara skämta bort det eller säga att jag inte bryr mig, men klart man bryr sig?
Det är oftast de som säger att de inte bryr sig, som bryr sig som mest. 
Eller så är det bara att man kommer på att den andre har så stor kontroll över en så den kan göra en sån stor effekt på en bara med en handling eller ord, och det kan skrämma en lite.  Så då verkar det som en bra idé att faktiskt skämta bort det eller säga att man knappt bryr sig, bara för att bevisa för sig själv att det är jag som bestämmer om hur jag ska må, och inte andra.

Så kommer de få människorna som hur mycket man är försöker lura sig själv att de inte betyder så mycket som de egentligen gör, och bryter ner en totalt.
Ibland på ett sämre sätt, 
..men ibland på ett bra sätt, en sånn man kan berätta om allt, diskutera om allt och vara sig själv i minsta detalj utan att i en millisekund behöva tänka på att den ska döma eller kritisera en.
Jag har en sån vän.
Hon är underbar.
Kan berätta att det är en underbar känsla och jag älskar henne för att hon är hon.

Märkte nyss att inlägget som skulle vara kort och bara beskriva "The Nightmare" blev ett långt emo inlägg fyllt med babbel. Känns bara skönt att få skriva av sig ibland.


Kommentarer
Postat av: felicia

det är du som är underbar, älskar dig tjejen !

2010-06-22 @ 00:30:27
URL: http://fscholander.blogg.se/
Postat av: Anna

love you, too<3

2010-06-22 @ 15:10:21
URL: http://cocaineblues.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0