Wear it like a crown

Kanske börja ta tag i listan? Rätt oskön början. First off, Dag 01. Om Mig

Jag heter Anna Mamoudi och går i andra ring i Nacka Gymnasium, inriktning sam-kina. Ganska random linje egentligen, ganska random klass också för den delen. Väldigt stor hat/kärlek till Sa2. Finns väldigt många osköna människor i den (sorri, men så sant) men också många sköna. Anyways, man har aldrig tråkigt med Sa2. Alltid nått stört att garva åt. T.ex detta. 

Jag kan inte koncentrera mig för fem öre utan min ipod i öronen, bli aldelles för lätt distraherad annars. Har hänt att lärare skickat ner mig för att hämta hörlurar för jag pratar med de andra för mycket annars. Ungefär samma sak hemma, går inte att studera utan att iTunes rullar på i bakgrunden.
Musiken är en stört stor del i mitt liv, känns så klyschigt sagt, men under underbara och mindre bra stunder så gör ens musik så enormt stor skillnad. Kent är en av de banden som har för många lersominihelveteförmigsjälv-låtar, och viljagråtasönderlåtar. Ändå så älskar jag de. Radiohead ligger strax efter. Älskar känslan att lyssna på en låt, lyssna på instrumenten, texten, rösten och känna hur rätt de är.
Önskar jag var gift med Jocke Berg eller Thom Yorke. Och önskar att jag får (snart, förhoppningsvis) se dessa fantastiska killar uppträda live, känslan att höra de låtar som ger en chills varje gång skulle vara för bra för ord.

Jag är beroende av mina bästa vänner. Skulle vara förvirrad som tusan, smått störd och bara inte alls som jag är idag utan de, eller dels min fru. De praktiskt taget formar mig. Också skön känsla att veta att jag kan dela med mig av mina sjukaste tankar och känslor för de och veta att man får stöd i vilket fall som helst. De känner mig bättre än jag gör i vissa fall. Har rätt sån tur som har de.

Jag är som gladast under sommaren. Egentligen, man har inga som helst beskymmer. Livet leker och man har knappt nått ansvar förutom att man ska ha så roligt som möjligt. Skadar inte heller att man är 10x så snygg med en fin bränna.

Jag har också mycket sämre självförtroende än man tror, även om jag är väldigt bra på att leka självsäker. Hjälper inte heller att mina bästa vänner, som jag konstant ses med ser för bra ut fö ord, Har halva nacka dregglandes efter sig. Jag tar heller sällan åt mig av komplimanger, mina vänner kan säga hur många gånger snälla saker men första tanken är alltid nått i stil med att de måste säga så, de är mina vänner. Men det är mycket bättre än det var för nått år sen.

Skulle inte tvekat på att vara född i ett annat årtionde. känner att 60-70 talet skulle passat mig mer. Filmer som utspelar sig under den tiden, eller filmer (t.ex When You're Strange, åh.) som visar klipp från då ser så otroligt mysiga och härliga ut. Däremot är jag så himla beroende av dagens teknik, ipod, mobil, dator, tv, you name it. Att nästan tanken att leva utan de skrämmer mig lite. Så där ryker planen att resa tillbaka i tiden lite. 

Jag älskar att skratta så mycket så man gråter och får ont i magen. Det gör jag ofta med älta-killarna. Älskar känslan att bara sitta och vara tyst eller prata om något sjukt med min fru, eller vara för mig själv och umgås lite med min iTunes. Min iTunes är den bästa i världen. Finns alltid där för mig och innehåller alla mina sexiga män i sig. Ganska värt.

När jag blir stor (haha) ska jag jobba med nått som gör att jag får träffa mina idoler och jävligt coola människor. Tjäna jävligt bra ska jag också göra. Och fan inte ha ett 9-17 jobb. Egentligen är Usa perfekt för det jag har i tanke, men skulle aldrig kunna lämna vänner, familj och hela livet i Sverige kvar hemma. 
 
Jag suger på matte och fysik, ser bara inte logiken i den. Jag älskar att klottra ner mina skolböcker, Låttexter är en favorit. Och jag älskar mitt rum för varenda liten centimeter är personligt på något sätt. Min syster är mitt liv och jag vet inte vad jag skulle göra om jag inte hade henne som syster.

Det sista, jag är otroligt okreativ ibland. T.ex ikväll. Då jag började skriva detta inlägg kl 21. GODNATT PÅ ER.
Imorgon börjar jag 12.00. Som jag gör varje månad. Score.

Kommentarer
Postat av: Fligge

du kan fan i mig skriva mycket om du vill, fortsätt med långa inlääägg wifey! pusspådig

2011-01-24 @ 16:35:36
URL: http://fscholander.blogg.se/
Postat av: Louise

Haha, sååå sjukt mycket du i den här texten snygging!

2011-01-25 @ 22:00:39
URL: http://louisewickbom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0